Werkwijze professional organizer

Als je eenmaal besloten hebt dat je aan de slag wil gaan met een professional organizer, wil je natuurlijk weten hoe het in zijn werk gaat. 

 

Het maakt niet uit of je mij de eerste keer belt, mailt of appt. Doe waar jij je prettig bij voelt. Wel zal ik je altijd even bellen als je mailt of appt, zodat we makkelijk een eerste afspraak kunnen plannen. Deze afspraak staat in het teken van kennismaken en is geheel vrijblijvend. We bespreken tijdens dit gesprek ook duidelijk wat je doel is en hoe we ervoor gaan zorgen dat je je doel bereikt. Doen we alles in één keer of in meerdere keren? Wil je alles samen doen of ga je tussen werksessies door zelf aan de slag met de tips en handvatten die we besproken hebben? Indien van toepassing (én jij al zo ver bent) krijg ik graag even gevoel met hoe jij woont. Afhankelijk van je hulpvraag hebben we het bijvoorbeeld over: wat vindt je zelf fijn in je woning, wat kan beter en hoe zijn dingen nu (niet) georganiseerd. Ik ga samen met jou je hele huis (of een deel daarvan) even door om alles in me op te nemen en hiermee krijg ik ook een nog beter beeld.

 

Indien gewenst maken we na de kennismaking gelijk een concrete afspraak voor de eerste werksessie. Kijk hier voor mijn tarieven. Tijdens zo'n werksessie hou ik de tijd in de gaten en als het nodig is maken we samen keuzes: het doel voor deze keer bijstellen of het aantal uren uitbreiden. 

 

Voorbeelden waar ik je mee kan helpen:

 

Ontspullen

Ondersteuning bij ontspullen en vervolgens praktisch opbergen van de overgebleven spullen zodat de ruimte weer rust uitstraalt en jij je er lekker in voelt. En daarin heb jij de lead. Want waar de een graag een boekenkast vol boeken wenst, droomt de ander van lege oppervlaktes met alleen her en der wat accessoires. 

Funda klaar maken woning

Het Funda klaarmaken van je woning, waarbij we zorgen dat iedere ruimte opgeruimd is en in die zin klaar om op de foto te gaan. Je hoeft dan zelf eventueel alleen nog wat styling toe te voegen. Bloemetje hier, plantje daar, etc.  
Hou er rekening mee dat dit in een vol huis mogelijk een tijdrovend proces is, zeker als er overlap is in de vraag en je eigenlijk naast het hoofddoel 'het huis klaar om op Funda te zetten' tegelijkertijd wilt ontspullen/inpakken voor de verhuizing. Neem in dat geval dan ook op tijd contact op, zodat er geen last minute druk is en het proces in 1 keer goed gedaan kan worden. 

Verhuizen

Inpakken voor een verhuizing waarbij we kritisch kijken naar wat wel en niet meegenomen moet worden. Bij uitstek geschikt als je bijvoorbeeld naar een kleinere woning gaat verhuizen. 

Nalatenschap

Het opruimen van spullen van een dierbare, op jouw tempo. Hierbij ligt het helemaal aan hoe het loopt en hoe je er in staat. Als je de tijd en ruimte nodig heb om dit in meerdere wat kortere sessies te knippen heb ik daar alle begrip voor. Zeg je in één keer door, dan steun ik je daar in.

Budgetteren

Vindt je dat je eigenlijk zou moeten kunnen sparen, maar lukt het niet? We gaan samen je inkomsten en uitgaven op een rij zetten. We ontdekken waar je budget afgelopen maanden aan op is gegaan en kijken wat passende oplossingen zijn bij jouw situatie.
Conclusie: we krijgen overzicht & inzicht en op basis daarvan kun je actie ondernemen!